Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A dió segít megelőzni a mellrákot!

A diót nagy mértékben magába foglaló diéta jelentősen csökkentheti a mellrák kialakulásának kockázatát, áll a Marshall University School of Medicine kutatóinak friss jelentésében.

Az egereken végzett kísérlet eredménye az lett, hogy a dió-diétán élő egereken három héttel később kezdték el megfigyelni a rák kialakulásának jeleit, mint azokon, akiket nem etettek a kísérlet alatt dióval, emellett jóval kevesebb rákos sejt és jóval kisebb daganatok alakultak ki bennük. Első hallásra ez a 3 hét nem tűnik túl soknak, de ha belegondolunk, hogy egy egér átlagosan 6 hónapig él, akkor ez mégiscsak igen jelentős eredmény, mondja Elaine Hardman, a kutatás vezetője.

A kémiai analízisek megmutatták, hogy a dióban található fitoszterolok (növényi zsíradék), antioxidánsok és omega-3 zsírsavak is nagyban hozzájárulhattak az egerek rákkal szembeni ellenállásában.

E három összetevő rákmegelőző hatását egyenként korábban már kimutatták, de hogy így együttesen vannak jelen a dióban, még hatékonyabbak lehetnek a rák megelőzésében.

Korábbi kísérletek során bebizonyosodott az is, hogy telített zsírsavakban gazdag ételek fogyasztása után kifejezetten előnyös, ugyanis megfigyelték, hogy az olíva olajnál is jótékonyabban hat az artériák működésére.

Mindemellett alkalmazható krónikus hátfájás, inkontinencia, impotencia, köhögés, székrekedés kezelésére, a szabad gyökökkel való küzdelemben, magas koleszterinszint csökkentésére, gyulladások és asztmatikus tünetek enyhítésére.




Miért együnk diót?

Magas az energiatartalma – 654 kcal/100 g -, ezért ne vigyük túlzásba a fogyasztását. Kimerültség esetén azonban nagyon jó regeneráló.

Vitaminokban gazdag – ezek nagy része gammatocopherol féle, amiről kimutatták, hogy segít a prosztata rák megelőzésében, az ér rugalmasságának megőrzésében, a gyulladások
megelőzésében.


Nagy a fehérjetartalma.

Gazdag olajokban – ennek több mint 85%-a telítetlen zsírsav. Nagy mennyiségben tartalmaz olyan zsírsavat (ALA - alpha linoleic acid), amely csökkenti a szívinfarktus és más szívbetegségek kialakulásának kockázatát. Ugyanakkor a csontok erősségének megőrzésében is jelentős a szerepe.

Aminosavat (L-arginin) is találunk a dióban, amely olyan vegyületté alakul át a szervezetben, amely kitágítja az ereket, segíti a szabad véráramlást.

A dió ellátja a szervezetet a szükséges mangánnal és rézzel, ásványi anyagokkal. Így rendszeres fogyasztása segíti a szabad gyökök elpusztítását, amelyek a sejtek széteséséért, a korai öregedésért felelősek.

Hogyan fogyasszuk?

Reggelire – müzliben, joghurtban, turmixitalban.
Főételként – salátához, rizshez, kuszkuszhoz, párolt zöldséghez. Ezekre egészben, vagy durvára törve rászórjuk a diót. Húsok töltelékeként is nagyon finom.

Nasiként – fogyaszthatjuk gyümölccsel. A diót szívesen használják süteményekben is.

Öntetként – ezt joghurtból, mustárral, őrölt dióval, fokhagymával készíthetjük. A dióolaj is kiváló salátaöntet.
599414_479387338756229_884600073_n.jpg