Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A testépítés

A testépítő sport célja és képessége a külalak megváltoztatása a zsír csökkentésével és az izmok növelésével. Ennek okán
mindenfajta alakformálás legjobb eszköze is egyben. A testépítők által alkalmazott súlyzós edzés hivatalos megnevezése a "Progresszív terhelésű edzés", tehát a szervezetet, az izmokat ért terhelésnek folyamatosan növekednie kell! Ez tehát az elsődleges alapszabály, ennek betart
ása nélkül tulajdonképpen nem csinálsz semmi mást, mint egy adott fizikai állapotot konzerválsz. Abszolút mértékben vonatkozik ez a nem "testépítő" alakformálókra is!

Természetesen a folyamatos terhelésnövekedést nem úgy kell elképzelni, hogy minden egyes edzésen és egyforma mértékben emelsz a súlyokon, de egy közepes időszakot utólag megvizsgálva (mondjuk 3 hónapot) már látni kell a terhelés növekedésének jelenlétét. Mindennek az alapja az, hogy a szervezet mindig beáll egy egyensúlyi helyzetre és próbálja megőrizni azt. Ha egy új ingert, szokatlan terhelést kap (józan keretek között), akkor ahhoz hamar hozzászokik olyan adaptációk beindításával, amelyeknek egyike a számunkra fontos izomkeresztmetszet növekedés, és ismét egyensúlyba kerül. Ha ugyanazt az ingert (ugyanakkora terhelést) kapja ezek után a test, akkor ez már nem jelent neki újat, az egyensúlyt nem borítja fel és így a szervezetnek nem kell semmivel válaszolnia rá.

A legtöbb súlycsökkentéssel foglalkozó szakember nem tartja a súlyzós edzést jó kalória égető tevékenységnek. Emiatt a fogyni vágyókat gyaloglásra, futásra, vagy kerékpározásra buzdítják. Azonban a kutatók újraértékelik a vasgyúrás szerepét a fogyás területén. A Colorado Egyetem denveri kutatói azt találták, hogy egy 70 perces súlyzós edzés ugyanannyi kalóriát emésztett fel 24 óra alatt, mint egy 50 perces, 70%-os intenzitáson végrehajtott futás. Sok túlsúlyos ember a súlyzózást részesíti előnyben, mert nagyobb az izomtömegük a zsír alatt és több sikert érnek el. Emellett az aerob edzés nehéz lehet az ízületek számára.


A súlyzózás megfelelő és biztonságos edzésforma a túlsúlyos, fogyni vágyó emberek számára is, és még az elégetett kalóriák tekintetében sem marad le az aerob edzés mögött.
282669_454581867903443_421257402_n.jpg