Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A testzsír% mérése

A testsúly nem megbízható mutatószáma az ember általános állapotának, közérzetének és energiaszintjének, mivel nem mutatja meg, hogy testsúlyunk izomtömegből vagy zsírból áll-e. Egy rendszeres sportoló ember súlyának nagy részét izomzat teszi ki. Habár ennek az embernek nagyobb a testsúlya, mégis fittebb annál, mint aki fogyni akar és nem megfelelően diétázik, hiszen annak testsúlya csupán izomtömegének csökkenése miatt lesz kevesebb. A kilók mennek lefelé, a test zsírszázaléka ebben az esetben mégis növekszik. Jóllehet, ez az ember kisebb testsúlyú, mégis nagyobb testének a zsírszázaléka. Bár a testtömeg meghatározására a testsúly szolgál, mégis fontosabb tudnunk, testtömegünk mekkora arányban áll zsírból. A testzsír-százalék a zsírszövet aránya a teljes testtömeghez viszonyítva.
Nézzünk egy példát!

Ha egy 70 kg-os férfi testzsír-százaléka 18%, az a következőket jelenti: A zsír súlya:70 x 0,18 = 12,6 kg
A sovány testsúly tehát: 70 - 12,6 = 57,4 kg

A sovány testsúly, azaz a zsírmentes testtömeg ismerete fontos a tömegnövelés ill. a testsúlycsökkentés mértékének pontos megtervezéséhez. Az ideális testsúly eléréséhez így pontosan ki tudjuk számolni a szükséges napi megnövelt vagy lecsökkentett kalóriabevitelt. Egy bizonyos mértékű zsírarány életfontosságú testünk mindennapi működéséhez. Kipárnázza a vázrendszert, védi belső szerveinket, segít a testhőmérséklet szabályozásában, vitaminokat tárol és segít a szervezet önellátásában, ha nem elegendő a tápanyagbevitel. Minden embernek szüksége van zsírra, hogy aktív és egészséges maradjon. Mégis sokan nem tudják, mennyi testük ideális zsírszázaléka.

Hogyan tudjuk testzsírunkat csökkenteni?


A hatékony zsírégetés szabályai:

1. Diéta:


A zsírégetés alapja a megfelelő táplálkozás. Diéta nélkül hatékony zsírégetés nem képzelhető el. A fehérjebevitelt tartsuk magasan. Részesítsük előnyben a növényi fehérjéket. Csökkentsük a szénhidrátok bevitelét. A szénhidrátok fő élettani szerepe ugyan az energiatermelés (1 gramm szénhidrátból 4,1 kcal energia szabadul fel), de a szervezet az "üzemanyagként" fel nem használt szénhidrátokat zsírrá alakítja, és azt a zsírszövetben raktározza. A zsírbevitelt elsősorban az esszenciális zsírokra kell alapozni (oliva-, len-, halolaj és magvak). A rostfogyasztásnak sok előnye van, fogyókúrázók számára is nélkülözhetetlen. A rostok közismerten segítik az étel könnyebb áthaladását a szervezeten. A zabrost tabletta fogyasztása fokozza az emésztést és az anyagcserét. A vízfogyasztás fontosságát mindenki ismeri, napi 2,5 liter víz fogyasztása elengedhetetlen a szervezet normális működéséhez. A Herbalife-termékek támogatják az egészséges testsúlykontrollt, biztosítják a testzsír hatékony csökkentését.

2. Zsírégetők:

A fogyást elősegítő korszerű zsírégető készítmények nem károsítják az egészséget. Gondosan kiválasztott növényi összetevőket tartalmaznak, ilyen például a Thermo Complete.

3. Aerob mozgás:

Az aerob mozgás zsírégető mozgásforma, alacsony intenzitású mozgásnak is nevezhetjük Ilyenkor a folyamatos 45-60 perces egyenletes mozgás során a pulzusszámunk nem megy kb.100 fölé. Ez a zsírégető tartomány, amikor a szervezet energiaforrásként a zsírraktárainkhoz nyúl és ezt kezdi el égetni. Tehát monoton és hosszú idejű mozgásokat iktassunk be az életünkbe. Ilyen például az intenzív gyaloglás a szabadban, séta a futópadon elliptikus tréner vagy szobabicikli alacsony fokozaton.
558404_478131358881827_463008367_n.jpg