Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A zöldségfogyasztás fontossága

Sok diétázónak vannak gondjai a zöldségfogyasztással. Vagy nem szeretnek egyes zöldségeket, vagy állításuk szerint nincs idejük elkészíteni azokat. :-o

Becslések szerint a népesség 75%-a kevesebb zöldséget fogyaszt a szükségesnél. Azonban megfelelő mennyiségű zöldség fogyasztása híján bizony megnő az elhízás veszélye, ráadásul így nem jut hozzá szervezetünk olyan

fontos tápanyagokhoz, fitokemikáliákhoz, nyomelemekhez és rostokhoz, melyek segítenek megelőzni a szívbetegségeket, a rákot, a cukorbetegséget és számos egyéb egészségügyi problémát.

Ami a súlyvesztést illeti, a zöldségek kifejezetten kalóriaszegény ételek. Gondolj bele: három adag zöldség, egy kis szelet kenyér, egy kis adag tészta, vagy egy zsömle fog legjobban eltelíteni? A zöldségekből még nagyobb mennyiségek elfogyasztása sem okoz számottevő kalóriabevitelt, ellentétben a felsorolt többi étellel.

Ha rendszeresen megfelelő mennyiségű zöldséget fogyasztasz, érezhetően javul a közérzeted, hiszen sokkal fontosabb tápanyagokhoz jutsz általuk, mint a feldolgozott élelmiszerek által. Különösen előnyös a zöldségeket sovány fehérjeforrások kíséretében, vagy esetleg teljes kiőrlésű gabonafélékkel együtt fogyasztani. Az ilyen kiegyensúlyozott ételek, melyek tartalmazzák a létfontosságú tápanyagokat, segítenek ellensúlyozni a kalóriák iránti sóvárgást, mely a diéták egyik szükségszerű velejárója.

Valóban, a zöldségek ízét néha szokni kell (azt tartják, hogy kb a tizedik fogyasztásra tudjuk megszokni az ízét egy adott ételnek). És igen, néha egy kis időt - és némi kreativitást - igényel elkészítésük, ha azt akarjuk, hogy nagyobb legyen az élvezeti értékük, de talán nem túl nagy ár ez azért, hogy cserébe egészségesebbek, soványabbak legyünk, és legyőzzük a kínzó éhségérzetet, ugye?
179166_458909824137314_423573357_n.jpg