Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A zöldtea

A zöld tea fogyasztása körülbelül 5000 éves múltra tekinthet vissza. Kínában és Japánban most is az egyik legáltalánosabb ital. Ezekben az országokban évszázadok óta használják különböző egészségügyi problémák kezelésére is.

Három fő csoportba oszthatóak a teák, ha nem a fajtájukat, hanem erjedtségük mértékét vesszük alapul. Valamennyi teafűféle besorolható a zöld teák, az oolong teák, illetve a fekete teák csoportjába. A zöld teák esetében a teacserjéről leszedett leveleket először gőzzel kezelik, majd összesodorják és végül szárítják. A gőzölés jelentősége abban áll, hogy ezek hatástalanítják a fermentációt végző enzimeket.
A fermentáció során ezek az enzimek ugyanis lebontják a tealevelekben található, úgynevezett katechineket (kristályos észterek, a cserzőanyagok kiindulási anyagai). A zöld tea katechinjei flavonoidok (a növényi metabolizmus másodlagos termékei, fenolos szerkezetű vegyületek, és eredtileg védelmi funkciót töltenek be a növényekben), azon belül is a flavan-3-ol csoportba tartoznak.
A katechinok polifenolok szerkezetileg, polifenolok erős antioxidánsok, ezen kívül (illetve részben emiatt) hatékony védelmet nyújthatnak bizonyos rákos és köszorúér-megbetegedésekkel szemben, valamint ismert termogenikus (így zsírégető), antibakteriális és gyulladáscsökkentő hatásuk.


Sportolók számára a katechinek legfontosabb tulajdonsága, hogy segítik a zsírégetést: zöld tea pozitív eredményekkel szolgált a zsírégetés terén és az biztos, hogy a katechinek és a koffein szinergikusan erősítik egymás termogén hatását - akár a zöld teában természetesen megtalálható kombinációként, akár kiegészítőként külön-külön szedve őket.
A polifenolok - úgy tűnik, támogatják a zsírégetést, részint a termogenezis fokozásával, részint pedig a zsír- és izomsejtek glükózfelvételi arányának megváltoztatásával: vagyis segítségükkel inkább az izomsejtekbe kerülnek a szénhidrátok, minthogy zsírrá alakuljanak!

Lényegében ugyanaz a hatás érhető el teaként fogyasztva, mint kapszula formájában. A kiegészítők általában nagyobb részt a katechineket tartalmazzák, és legtöbben alig van koffein. Így ezek akkor kifejezetten ajánlottak, ha más zsírégető készítmény használata miatt már igen sok koffeint viszünk be szervezetünkbe. Ebben az esetben az adott zsírégetővel egyidőben vegyük be a kapszulát/tablettát!

Kombinálható mind sima koffeinnel, mind az új Perfect Fatloss-al - mert bár ez utóbbi egy szuper komplex készítmény és tartalmaz 200mg zöldtea kivonatot, byugodtan mellédobhatunk még 200mg-ot az erősebb hatás érdekében. Ez a kombináció napi 3x igen komoly zsírégető hatást eredményez - már aerob edzés előtt egy órával is használhatjuk, de legkésőbb délután 4.-kor.

Mellékhatások, figyelmeztetések:

A zöld tea igen biztonságos, igazán csak a koffeinre érzékenyeknél okozhat mellékhatásokat. Egy csésze tea kb. 40 mg koffeint tartalmaz, ezt kell figyelembe venniük tehát a fogyasztásakor. (Kiegészítőként gyakorlatilag nem tartalmaz koffeint általában.)

Terhes és szoptató nők legfeljebb napi 2 csésze zöld teát fogyaszthatnak, szintén a magas koffeintartalom miatt!

Toxicitás: nincs.

Tiltás: A katechinek nem szerepelnek doppinglistán, a zöld tea sem, azonban tea formájában használva a benne lévő koffein miatt közvetlenül vizsgálat előtt okozhat pozitív tesztet!
599441_479729675388662_827015111_n.jpg