Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Fejfájás.Mi lehet az oka?

Manapság az a divat, hogy ha az emberek bármilyen rendellenes dolgot észlelnek a szervezetükben, rögtön a gyógyszerek után nyúlnak. Legyen az egy egyszerű nátha, vagy fejfájás. Ám célszerű a gyógyszereket a legkésőbbre tartogatni, amikor már valóban nem szűnik meg a probléma. Először mindig próbáljuk a természetes megoldásokat megtalálni lehetőség szerint. Ez lenne szerencsés fejfájás esetén is. A fejfájás különböző módokon nyilvánulhat meg, enyhétől a súlyos fokig. Talán a legkellemetlenebb és főleg a nőket érintő változata a migrén, ami komolyan befolyásolja a hétköznapi tevékenységeket.

Nézzük át, mely táplálék-kiegészítők és gyógynövényi hatóanyagok azok, amelyekhez első körben érdemes fordulni ha fejfájásod van.

Nem véletlen hangsúlyozzuk, hogy mennyire fontos a megfelelő vitamin- és ásványi anyag bevitel. A szervezet szinte minden funkciójában szerepet játszanak és bizony vannak olyan ásványi anyagok is, amelyek hiánya akár fejfájást is okozhat. Ezek bevitelére fokozottan figyelj oda, ha tudod magadról, hogy fejfájós vagy.

Vitaminok és ásványi anyagok:

Magnézium:

Sok migréntől szenvedőnél állapítanak meg magnézium hiányt. A migrén lényege, hogy az agyban található apró erek begörcsölnek és ezáltal beszűkülnek. A magnézium szerepet játszik a szerotonin és a nitrogén oxid kibocsátásban, amelyek hatással vannak a vérerek nagyságára és a gyulladásokra. Így a magnézium a migrénes fejfájás esetén hatékony segítség lehet. Nőknél megállapították, hogy gyakori összefüggés van a menstruáció és a migrénes rohamok között, amelyek a magnézium hiányra vezethetők vissza. De gyanakodni kell magnézium hiányra akkor is, ha nagyon erősek a PMS tünetek (premenstruációs szindróma), izomgöcsök, hideg kezek és lábak, aluszékonyság, emésztési problémák (szénhidrátéhség) esetén is.
Riboflavin (B2 vitamin)

A B vitaminok hiánya is jellemző nők esetén, ha nem figyelnek ennek megfelelő, kiegészítők segítségével történő bevitelére. A sejtszintű energiaigényes folyamatokban játszanak főleg szerepet. A kutatások legalább 100 mg-os bevitelt javasolnak B2 vitaminból naponta a fejfájások csökkentése érdekében. A magas B-vitamin bevitel egyik hatása a neonszínű vizelet, ami egy teljesen ártatlan jelenség.

Q10 koenzim:

A Q10 a sejtek alapvető működéséhez szükséges és az immunrendszert is erősíti. Egy kutatás során egy hónapon át alkalmaztak 200 mg-os mennyiséget, ennek eredményeképpen az alanyok a fejfájások ritkulásáról és enyhüléséről számoltak be. A Q10 koenzim alkalmazható gyerekeknél és fiataloknál is.

Alfa lipon sav:

Szintén a fejfájások gyakorisága csökkent az Alfalipon sav alkalmazásánál 600 mg-os napi adagolásnál.
Gyógynövények

Kamilla:

Nyugtató hatású, amely a migrénnel gyakran együtt járó émelygést és hányingert is csökkenti. Segíti a fejfájás alatti pihenést is, így enyhíti a fájdalom elviselését.

Gyömbér:

Szintén a migrénnel együtt járó émelygést enyhíti a gyömbér.

Ginkgo biloba:

A ginkgo az agyi erek tágításával javítja a vérkeringést és ezzel segíti a fejfájás megszűnését. Aszpirinnel együtt NE alkalmazzuk az esetleges mellékhatások miatt.

Guarana:

A guarana a koffeintartalma miatt javasolt fejfájás esetén. A koffein fokozza a véráramot az agyi területeken.
Fehér fűzfakéreg kivonat (White willow bark)

Általánosan alkalmazott gyógynövény a fehér fűzfakéreg, amely hatását tekintve a legjobban hasonlít az aszpirinhez. Gyulladásgátló és fájdalomcsökkentő hatású, ám nem szabad hosszútávon alkalmazni.
560897_477734292254867_1314170362_n.jpg