Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Fontos-e a kardió edzés egy testépítő számára?

Nagyon fontos. Először is a megfelelő keringési állapot nagyon fontos az egészség szempontjából, de a testépítőknek segítségére lehet a zsír ledolgozása során is, hogy megmutathassák milyen testet építettek fel. Vannak viszont, akik úgy érvelnek, hogy elegendő kalóriát égetnek el az intenzív súlyzós edzés során, ezért kardió edzést szükségtelen végezniük.

Míg ez igaz lehet a gyors anyagcseréjű emberek esetében, nem igaz a népesség nagyobb részére. A legújabb kutatások úgy találták, hogy a hosszú időtartamú, ismétlődő izommunka (mint a 10 percnél hosszabb biciklizés, evezés, síelés vagy kocogás) változásokat okoz a szervezetben, és nagymértékben megnöveli bizonyos fehérjék mennyiségét az edzett sejtekben (főként a lassú izomrostokban). Ezek a fehérjék nem csak az egészségi állapotunkat javítják, hanem nagymértékben fokozhatja a zsírégetést az igénybe vett izomsejtekben. Ha testedet "fújtatós kazánná" (zsírégető kemencévé) szeretnéd alakítani, rendszeresen csinálj kardió gyakorlatokat. Hozzá kell még tennünk, hogy a rendszeres kardiózás jobb vérkeringést is eredményezhet az izomsejtekben, ami a konditermi súlyzós teljesítményedet is javíthatja.

MIKOR VÉGEZZÜK A KARDIÓ EDZÉST?

A súlyzós edzés előtt végzett kardió edzés jól szolgálhatja a bemelegítés célját. Sajnos azonban túlságosan fáradttá válhatsz ahhoz, hogy utána intenzív erőfeszítést fejtsél ki a súlyokkal.

Súlyzózás kardió edzés előtt segít abban, hogy a tested előbb kerüljön "zsírégető" állapotba, mivel a súlyok mozgatása lemeríti a glikogén raktáraidat. Sajnos így viszont a súlyzózás miatt válhatsz túl fáradttá ahhoz, hogy hatékony kardiovaszkuláris edzést végezz.
Szóval legjobb,ha edzés végére időzítjük!!
543164_459232294105067_1019698059_n.jpg