Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Hasznos a súlyzózás az egészségem számára?

Igen!!!!!!!!!Az izmok mozgatnak minket, de mindannyian veszítünk belőlük, ahogy öregszünk. Az izomvesztés kb. 25 éves korban kezdődik, és 50 éves korra a 10%-ot is elérheti. 50 és 80 éves kor között az emberek elveszítik az izomerejük felét és az izomtömegük 40%-át. Az ezen változást okozó mechanizmus nem ismert pontosan, de úgy gondolják, hogy összefügg

az izomsejtek és a mozgató idegek közötti kölcsönhatásokkal.

Az izomvesztés az anyagcsere szintjének csökkenéséhez vezet, ezért bekövetkezik az elhízás, hacsak nem csökkentjük a kalória bevitelt (márpedig ez ritkán történik meg). Az öregedéssel összefüggő izomvesztés számos problémához vezethet, például az idős emberek nincs erejük ahhoz, hogy terheket felemeljenek, felkeljenek a karosszékből, vagy egyáltalán az önálló életvitelhez szükséges napi tevékenységeket elvégezzék.

A súlyzózással ill. terheléses edzéssel ténylegesen megelőzhető az izomvesztés. Jelenlegi ismereteink szerint az erősítő edzés az egyetlen módszer az izomvesztés hatékony lelassítására. Az aerob gyakorlatok nem gátolják meg az izomvesztést. Az orvosok azt javasolják, hogy legideálisabb a súlyzós edzést már 50 éves kor előtt elkezdeni!Az előnyök nem korlátozódnak persze a társadalom idős tagjaira. Egy érdekes kutatásban kimutatták, hogy 87 éves férfiak és nők 90%-os erőnövekedést mutattak 10 hetes terheléses edzés hatására. Ugyanakkor, ha magas a vérnyomásod, cukorbetegségben vagy valamilyen szívbetegségben szenvedsz, akkor elengedhetetlen az orvosi ellenőrzés, mielőtt belevágsz az edzésbe.

Az erősítő edzésről kimutatták, hogy növeli a csontsűrűséget a nőknél a menzesz elmaradása utáni időszakban, így segít megelőzni a csonttöréseket. A súlyzózás fejleszti továbbá az izmok idegi vezérlését, ami megelőzi az olyan típusú baleseteket, amelyek az idősebbeknél csonttöréseket szoktak okozni.

Emellett a súlyzózás nagymértékben hozzájárulhat a testzsír szabályozásához. Így a súlyzózás nagyon hasznos tud lenni a hízásra hajlamosak esetében. Ahogy újabbnál újabb vizsgálatot végeznek, a súlyzózásnak egyre több hasznos hatása válik nyilvánvalóvá.
540554_459221307439499_669791920_n.jpg