Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Edzés kismamaként

2012.11.14

Ne hagyjuk abba a mozgást! A rendszeresen sportoló nők szervezete könnyebben tud alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez, a fokozatosan növekvő testsúly nem jelent akkora terhet a gerinc számára. Aki korábban kardiovaszkuláris edzéseket tartott, tüdeje, szíve könnyebben tud majd alkalmazkodni a "kétszemélyes" élet követelményeihez is. Arról nem is beszélve, hogy a vajúdás és szülés folyamata is gyorsabb, könnyebb lefolyású az aktív nők esetében.A mozgást, fizikai aktivitást ajánlatos fenntartani a terhesség ideje alatt is, arra azonban ügyelni kell, hogy ne erre a néhány hónapra időzítsük a csúcsforma kialakítását.
Érdemes az edzéseinket átalakítanunk, és közepes, később alacsony intenzitású mozgásformákat választanunk. Ne végezzünk szökdeléssel, ugrálással, és általában súlypontemelkedéssel járó tevékenységet! Ez azért fontos, mert az említett hónapokban megereszkednek a kötő- és támszövetek lazábbá válnak, és könnyebben szerezhetünk sérüléseket, valamint kiújulhatnak korábbi sérüléseink.

Amennyiben súlyzós edzést végeztünk a terhesség előtt, minden további nélkül folytathatjuk az edzéseket az ötödik hónapig - természetesen kisebb súlyzókkal. Ülve végezzük gyakorlataink zömét, de nagyon kis intenzitású gyakorlatokat állva is végezhetünk. Fekvő testhelyzetben végzett gyakorlat tilos! A negyedik hónap után a méh és a magzat növekvő tömege ugyanis akadályozhatja a vérkeringést, szédülést és komolyabb problémákat is okozhat.

A leginkább ajánlatos és biztonságos kondícionálási forma a nyújtás, a lazítás. Ebben az időszakban nem az a feladatunk, hogy a teljesítményünket a megszokott szinten tartsuk, hanem az, hogy átmozgassuk testünket, biztosítsuk a jó vérkeringést és a jó közérzetet.
Igyunk rengeteg folyadékot, és gyakorlatainkkal ne okozzunk magunknak oxigénadósságot, azaz légszomjat. Bármilyen mozgásformát is választunk, a legfontosabb az, hogy a gyakorlatok végzése közben ne tartsuk vissza a levegőt. Garatunk soha ne legyen zárt, azaz kerüljük a légprést! Tanuljuk meg a hasi légzés helyes kivitelezését, ez segítségünkre lehet még szülés közben is.

sport-terhesen-terheseknek-terhesseg-edzes-fitnesz-labda-kerek-pocak-pocakos-varandos-szules-joga-szonyeg-lead-trans.png